Miesiąc: Kwiecień 2018

Zalety i sposób używania poduszki sensomotorycznej

Najczęstszy charakter dzisiejszej pracy wymusza długie godziny siedzenia przed ekranem. Lecz przewaga siedzącego trybu życia to też skutek ciągłego pośpiechu i sposobu, w jaki się przemieszczamy – autem lub autobusem, rzadko piechotą lub choćby na rowerze. Ciało współczesnego człowieka cierpi na tym na wiele sposobów, lecz zazwyczaj jako pierwszy odzywa się kręgosłup. Jak pozbyć się bólu w plecach?

Aktywność ze wspomaganiem

Poduszka sensomotoryczna to rodzaj sprzętu służącego do ćwiczeń i rehabilitacji. Ma kształt dysku i jest to dmuchane, gumowe urządzenie. Dzięki temu, że można jej używać na wiele sposobów, każdy może dopasować sobie rodzaj pracy z nią.
Stosowana jako podkładka pod pośladki leżąca na krześle, na którym zazwyczaj się siedzi, wykonuje niejako pracę za osobę z niej korzystającą. Jej lekka miękkość stymuluje mięśnie głębokie i krążki międzykręgowe do pracy poprzez balansowanie dla utrzymania równowagi. Ten proces nazywany jest siedzeniem dynamicznym. Wpływa on na zmniejszenie wad postaw i dolegliwości bólowych kręgosłupa.
Poduszki sensomotorycznej można również używać do ćwiczeń wzmacniających całe ciało. Balansowanie obunóż lub na jednej nodze, przysiady i skakanie na poduszce sensomotorycznej to proste zadania, które wpłyną na wzmocnienie mięśni pleców, brzucha, nóg i pośladków.
Beret rehabilitacyjny można też wykorzystać do masażu stóp ponieważ jedna jego strona pokryta jest gumowymi kolcami.

Rodzaje aparatów korekcyjnych na haluksy

Halluksy są źródłem bólu i powodują dyskomfort. Ta choroba zwyrodnieniowa powstaje w wyniku częstego stania lub noszenia butów o zbyt wąskim czubku, czasami jest też przekazywana w genach. Powoduje odchylenie się palucha i pojawienie się narośli, która przypomina wystającą kostkę.

Nieinwazyjne sposoby na halluksy

W związku z tym, że długotrwały rozwój halluksów może uniemożliwić chodzenie i doprowadzić do konieczności operacji i długotrwałej rehabilitacji po niej, warto jest poszukać sposobu zawczasu. Aparat korekcyjny na haluksy to urządzenie, które pozwoli powstrzymać rozwój palucha koślawego korygując jego postawę, a nawet cofnąć proces. Bardzo ważne jest, żeby został odpowiednio dobrany, w związku z tym przed jego kupnem warto porozmawiać z lekarzem lub innym specjalistą w tej dziedzinie. Niedopasowanie aparatu korekcyjnego na haluksy może pogłębić chorobę.
Wśród aparatów korekcyjnych na haluksy wyróżnia się dwa modele:
– sztywny, który zakłada się głównie na noc, ze względu na to, że uniemożliwia chodzenie. Szyna, która jest ich częścią odciąga za pomocą tasiemek paluch od stopy. Powinno się go nosić co najmniej kilka godzin dziennie.
– ruchomy – jego konstrukcja zawiera specjalne przeguby, które nie ograniczają możliwości poruszania się, można w nich chodzić, a nawet biegać. Szyna, którą reguluje się za pomocą dociągu pozwala dopasować aparat do stopy.
Działanie aparatów korekcyjnych można wspierać aparatami profilaktycznymi.

techniki wisceralne

Wykorzystanie technik trzewnych przez fizjoterapetów

Fizjoterapeuci często stoją przed wyborem odpowiedniego dla siebie kursu. Godnych rozpatrzenia jest naprawdę wiele, dlatego tym trudniejszy jest wybór. Z pewnością warty uwagi jest na przykład kurs technik wisceralnych, które mogą pochwalić się szerokim spectrum działania. Wielu pacjentów bardzo chwali sobie zastosowanie u nich tej terapii. Gdy standardowe terapie zawodzą, warto znać innowacyjne metody radzenia sobie z różnego rodzaju dysfunkcjami ciała.

Czym charakteryzuje się technika wisceralna?

Terapia wisceralna polega głównie na stymulowaniu narządów wewnętrznych w taki sposób, by powróciły do normalnego ruchu i fizjologicznego funkcjonowania. Bóle mięśni i stawów bywają niezwykle trudne do wyleczenia, ponieważ ciężko znaleźć ich przyczynę. Spoglądając na ciało całościowo można często wywnioskować, że ogromny wpływ na bóle mają narządy wewnętrzne i ich nieprawidłowe funkcjonowanie.

Możliwość szerokiego zastosowania wybranych technik

Techniki wisceralne to bardzo dokładna wiedza w obrębie narządów wewnętrznych. Kursy dla rehabilitantów oferują bardzo dużo elementów praktycznych, na których niezwykle dokładnie poruszana jest technika palpacji i leczenia. Holistyczne podejście pozwala o wiele dokładniej leczyć swoich pacjentów, a co za tym idzie, skutki leczenia są korzystniejsze. Techniki wisceralne sprawdzają się zarówno po wypadkach, w stanach ostrych, jak i w łagodniejszych stanach przewlekłych, takich jak wzdęcia i zgaga.